Eiwit- en vezelinformatie voor L-linzen

Eiwit- en vezelinformatie voor L-linzen

Sla is een soort groene peulvrucht die inheems is in West-Europa en Noord-Amerika. Veel andere landen waarderen linzen omdat ze een milde, aardse, nootachtige smaak hebben die heel goed werkt in een verscheidenheid aan gerechten. Canada is wereldleider in de productie van linzen, op de voet gevolgd door India. Omdat linzen zowel als voedsel als als groente kunnen worden gebruikt, zijn ze veelzijdig en vormen ze uitstekende ingrediënten wanneer ze worden gemengd met andere smaakvolle groenten.

linzen

Er zijn twee grote verschillen tussen bladgroenten en linzen rode linzen dahl rode linzen. Een belangrijk verschil is hun fysieke samenstelling: gekrulde bladgroenten hebben een langer, sterker plantaardig materiaal met meer vezels dan linzen. Dit maakt ze vezeliger dan linzen (die een korter, zwakker materiaal hebben). Het andere verschil is hun voedingswaarde. Linzen bevatten veel eiwitten en minder voedingsstoffen dan bladgroenten; terwijl beide uitstekende bronnen van zowel vitamine A als ijzer zijn, hebben linzen aanzienlijk hogere niveaus van deze voedingsstoffen, terwijl groenten een lager niveau hebben.

Beide soorten groenten zijn uitstekende bronnen van vitamines en een verscheidenheid aan andere voedingsstoffen, waaronder foliumzuur (een B-vitamine), bètacaroteen (een krachtige antioxidant), magnesium, kalium en vezels. Hoewel linzen een iets hogere vetconcentratie hebben dan andere bladgroenten, bevatten ze ook een redelijke hoeveelheid eiwitten en vezels, vooral in vergelijking met hun lagere aantal calorieën. Dit maakt linzen uitstekende keuzes om de hoeveelheid voedzaam voedsel die u consumeert te vergroten en tegelijkertijd overmatige calorieën te vermijden. Of je ze nu rauw of gekookt eet, linzen zijn een uitstekende keuze om in je dieet op te nemen en moeten zeker worden toegevoegd aan je wekelijkse maaltijdplannen.

Link naar de website: valledelsole.nl